30. En fullspäckad helg

måndag 30 mars 2009

Har träffat N hela helgen. Efter att han hade jobbat i lördags åkte vi ut till Kållered och gick i affärer för att kika på möbler och sådant. En kompis till honom ringde, så vi bestämde att han och hans tjej skulle komma hem på middag till mig på kvällen. Så N och jag tog en tur till mataffären och handlade mat.

Efter det åkte vi förbi exet, för han hade lagt beslag på alla strömkablar till datorerna i samband med att vi flyttade isär. Så jag fick två av honom. Det var jättekonstigt att se honom igen - hade ju inte gjort det sedan vi flyttade isär för drygt en månad sedan. Han såg trött och sliten ut. Det kändes väldigt konstigt att N följde med, även om han satt kvar i bilen när exet kom och mötte oss. Men det gick bra och jag överlevde i alla fall. Exet frågade mig hur jag mådde och jag svarade att det var bra och log. På något sätt kände jag mig sorgsen över att hur han såg ut, men han kanske bara hade en dålig dag - de hade tydligen varit på fest dagen innnan. 

Hur som helst så skulle mamma ha en present till sin väninna som fyllde 50, så på vägen från exet åkte vi förbi väninnan. Mamma, hennes man och min bror mötte vi på parkeringen, så inte nog med att jag träffade mitt ex när N var med - han fick också hälsa på delar av min familj. Men det verkade gått bra, för mamma skickade sedan ett sms och skrev att han verkade gullig och att hon var glad för mig. Så det var skönt. Verkade som N överlevde eftermiddagen med.

Så efter att ha hälsat och grattat snabbt förklarade vi att vi skulle hem och ha middag, så vi tog bilen tillbaka till mig och började med maten. Gästerna kom och efter att besviket bevittnat Earth Hour-klockslaget, då det inte hände någonting, från berget gick vi in och åt.

N stannade hos mig och vi hade en mysig kväll ihop. Både lyckades somna på överkastet och han väckte mig vid halv fyra och undrade om vi inte skulle gå och lägga oss på riktigt. På morgonen skulle han iväg och jobba några timmar och när han slutat fick jag ett sms där han undrade om jag skulle med och sparka boll. Jag, fotboll? Jodå, klart man hängde på, trots världens sämsta kondition och att jag inte spelat fotboll på sådär 8-10 år. 

De kom och plockade upp mig och så var vi iväg några timmar. Jag hade så roligt. Var helt slut efteråt och fick ett rejält blåmärke ovanför knät och sträckte mig i ena ljumsken på något sätt, men annars så. Vi tog en tur till ett indiskt ställe och åt mat. N bjöd, vilket var typsikt trevligt.

Efter det åkte vi hem till honom och hämtade lite grejer och sedan tillbaka till mig. 

Igår pratade jag med mamma också och hon sa att vi var välkomna hem till dem på middag på fredag. Båda mina systrar skulle komma hem i helgen och den ena ha med sin pojkvän som jag inte träffat än. Så jag pratade med N om det och tydligen så är det i alla fall så pass seriöst med oss att han ville utsätta sig för att träffa min galna familj. Så det ska bli jätteroligt!

3 kommentarer:

Kimmi sa...

Ta det varligt med killen nu så¨han inte får panik :-)

KakanH sa...

Vad härligt det låter!
Jag hade gärnat bli med och sparkat boll, det har jag inte gjort på många år. Men det är så skoj! :D

Skräm inte i väg killen nu, han verkar vara en pärla. ;)

CrazyNails sa...

Haha du spela fotboll???? Låter faktist riktigt kul. Glad för din skull:) Kramis till dig

Skicka en kommentar

 
◄ Design by Pocket