22. Lammkött och oldies

måndag 2 mars 2009

Egentligen ville jag inte träffa honom ikväll, men han var i princip utanför min dörr, så jag kunde inte säga nej. Jag får inget utrymme, får inte tid att tänka själv, får inte tid att vara själv, får inte tid att träffa andra människor. Så jag gör mig själv svårtillgänglig och drar mig undan.

Kändes av det redan i lördags, efter att han sovit här. Jag bara längtade tills jag skulle få bli själv igen. Då ringde jag min syster och pratade med henne om hur falsk jag känner mig, men samtidigt är det så svårt att säga något till honom, för jag vet inte själv varför jag är sådan här igen. Fast nu är det värre, för nu är det inte att jag är tveksam längre, utan jag känner att jag måste få vara ifred från honom ett tag. Han vill träffas hela tiden och det kväver mig.

Så hur som helst så var jag ute med en gammal kollega på lördagskvällen. Hade jättekul och pratade med henne om vad som hänt sedan det tog slut med exet. Berättade för henne att K hört av sig tidigare under dagen och ville att vi skulle höras fram på natten, det vill säga han ville knulla. För det är verkligen det det handlar om med honom. Flummigt flirtande fram och tillbaka och så knullar vi. Ingen romantik där inte... Och det behövs inte med honom heller, för han är inte seriös med det och inte jag heller.

Efter några glas vin på ett ställe gick vi vidare och dansade. Det var 23-årsgräns dit vi gick och ändå upptäckte jag mig själv med att fnissandes stå och hångla med en 21-åring utanför stället frampå natten. Det enda jag kunde tänka var hur ung han var - där snackar vi lammkött - och att han var ungefär det sämsta hånglet jag någonsin haft sedan jag var 12 år och fick min första kyss. Katastrofalt. Så jag smet tillbaka in till mina vänner snabbt och höll på att garva ihjäl mig när jag berättade och vi tjöt av skratt ihop. 

När det var dags att gå hem stog jag med min vän L utanför under tiden som hon rökte. Då kom det fram en amerikansk kille till mig och undrade om jag hade tuggummin. Klart han fick ett och så fortsatte vi prata - är ju fint att man kan öva upp sina engelska skills på fyllan, tänkte jag. Det slutade med att han frågade om jag ville ses och ta en kopp te i veckan och why not, kände jag, så vi bytte nummer. Sedan gick jag ensam hem till min lägenhet under tiden som jag höll på att skicka sms till K. Han ville komma hem till mig så det var väl på gång att han skulle göra det, men han var så jäkla seg, så jag gick och lade mig istället. Så när han kommit ut från stället han varit på ringde han och väckte mig, så jag sa att jag sov och vi fick ses en annan dag istället. 

Pratade med honom igår och det verkade helt lugnt och han ville tydligen träffa mig nu till helgen istället. Kanske trevligt, jag vet inte...

Hur som helst, så fick jag ett sms från amerikanen igår också. Han ville ses på kvällen och fika. Så eftersom jag inte hade något annat för mig möttes vi och gick och drack te på ett ställe. Vi satt och pratade om massor med saker, eller tja... Det var mest han som pratade. Och jag fattade väl typ hälften. Kom fram till att han var alldeles för gammal för mig - 38 år och frånskild med barn i skolåldern. Så när han försökte hålla mig i handen när vi tog en promenad efteråt drog jag mig undan och stoppade händerna i fickorna. 

Min plan för den närmsta tiden nu är att jobba så mycket som jag bara kan för att slippa alla killbekymmer. Det blir bara trassligt. Den enda som jag skulle kunna tänka mig att träffa är K, för där förväntar jag mig inget och det är bara på skoj vi ses. Så då är det ok, när inga känslor är inblandade och man inte riskerar att såra någon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Världens klyscha jag vet, men följ ditt hjärta och magkänslan. Å sägg åt grabbhalvan att du vill vara ifred. kan han inte ta det så är ha inget att ha.

KakanH sa...

Håller med Kimmi. Du måste ju få känna att det är DU som gör det här.
Är han så underbar som han verkar så fattar han och ni kan träffas när det känns bra. OM det gör det.
Jag var oxå ute i lördags och hade jätteskoj jag med.

Skicka en kommentar

 
◄ Design by Pocket