3. Ytlighet

lördag 24 januari 2009

Hur ytlig får man lov att vara? Efter två dagar på den där dejtingsidan har jag pratat med flera killar. Men jag har precis börjat reflekter över det där med ytlighet. För när jag fått ett mail av någon, då är det första jag gör att gå in på hans sida och kolla hur han ser ut. Om han inte har ett utseende som faller mig i smaken så svarar jag inte eller också skriver jag bara något väldigt kort. Det känns så ytligt. "Nej, jag är inte intresserad för du är för ful." Så kan man ju inte säga till någon. Men det är ju så det är. Och tänk på de som tänker så om mig. Vilken rusch ner i en djup håla när det gäller självförtroendet då. 

Annars har jag ju, som sagt, pratat med flera trevliga killar som ser helt okej ut också. På något sätt är det ju faktiskt så att vackra människor blir ihop med andra vackra människor - det ser man ju överallt. Så frågan är då bara vilken kategori man själv hör till. Ska jag nöja mig med de "fula" men oftast snälla killarna, eller kan jag få någon som är både snygg och snäll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
◄ Design by Pocket